آموزش

تغذیه در ایام نوروز

درایام دید و بازدید های نوروز ی، معمولا برنامه غذایی روزانه تغییر می کند واین تغییرات ممکن است سلامت هموطنان را به خطر بیندازد. یکی از مشکلات اساسی که اکثر مردم ( به ویژه افرادی که از برنامه غذایی کاهش وزن استفاده می کنند)در ایام نوروز با آن مواجهند ، اضافه وزن ناشی از مصرف زیاد شیرینی ، شکلات ، آجیل و ... است . اضافه وزن وچاقی خود زمینه ساز دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا ، جربی خون بالا و بالاخره بیماری های قلبی عروقی است. با رعایت نکاتی در تغذیه خود در این ایام می توانید از بروز اضافه وزن وچاقی پیشگیری کنید.
از انواع شیرینیهای ساده ودراندازه کوچک  برای پذیرایی میمانان خود  تهیه کنید. تا میهمانان  با افزایش  دریافت قند و چربی اضافی مواجه  نشوند. خودتان نیز اگر مایل به مصرف شیرینی هستیتد از شیرینی های ساده وکوچک وبه مقدار کم استفاده کنید. شیرینی های   تازه  که با مقادیر زیاد شکلات ، خامه ویا ژله تهیه می شوند میزان کالری بالایی دارند  و مقادیر زیادی قند وچربی وارد بدن می کنند که علاوه بر اضافه وزن ، بالارفتن میزان چربی های خون را نیز بدنبال خواهند داشت. توصیه می شود در طول روز اگر به میهمانی های متعددی می روید حساب تعداد شیرینی هایی را که می خورید داشته باشید. اگر در یک دید وبازدید شیرینی میل نمودید ، در  دید وبازدید بعدی بجای شیرینی  یک عدد میوه مصرف کنید
 

ساعت : 12:18 -  روز  : سه شنبه  - 19 /  12 / 1399 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :142

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود