آموزش

فواید قابل توجه یک پیاده روی ساده چند دقیقه ای

پیاده روی یکی از ساده ترین ورزش هاست که  تمامی افراد در همه ساعات و بدون هیچ هزینه ای می توانند آن را انجام دهند و از فواید آن بی نصیب نباشند. بنابراین انجام پیاده روی میتواند سودمندی های هایی برای ما داشته باشد که در زیر به آنها اشاره شده است:
 
وزن: یک ساعت در روز پیاده روی  می تواند از افزایش وزن جلوگیری یا به کاهش آن کمک کند.
 
قلب: 30 تا 60 دقیقه در روز  پیاده روی می تواند بطور چشمگیر از خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی بکاهد.
 
استخوان: 4 ساعت در هفته پیاده روی 43% از خطر شکستگی لگن در سالمندان می کاهد.
 
دیابت: 300 گام بلند روزانه در روز 29% خطر ابتلا به دیابت را می کاهد.
 
مغز: 2 ساعت در هفته 30% از خطر سکته مغزی می کاهد.
 
حافظه: 40 دقیقه 3 روز در هفته پیاده روی  حافظ فعالیت های مغز در ارتباط با حافظه و تصمیم گیری است.
 
خلق و خو: 30 دقیقه در روز پیاده روی 36% از علایم افسردگی می کاهد.
 
طول عمر: 75 دقیقه پیاده روی سریع در هفته می تواند تقریبا موجب 2 سال طول عمر شود.
 
منبع : دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

ساعت : 13:34 -  روز  : دو شنبه  - 4 /  12 / 1399 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :179

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود