آموزش

غذاهایی که باید با هم بخورید تا دچار التهاب نشوید

 
به گزارش آوای سلامت به نقل از prevention سیستم ایمنی بدن به هر عنصر خارجی که آن را به رسمیت نشناسد حمله می کند اعم از میکروب های مهاجم، گرده گیاهان و یا حتی عناصر شیمیایی. این فرایند خود سبب التهاب می شود. حملات متناوب سیستم ایمنی بدن به مهاجمان خارجی گاه سبب تهدید سلامت بدن می شود.
 
در اینجا 7 جفت ماده غذایی که مصرف آنها منجر به کاهش التهاب در بدن می شود، بیشتر معرفی شده است:
 
سبزیجات تیره رنگ و روغن زیتون: تحقیقات نشان می دهد که ترکیب سبزیجات و منابع چربی سالم یک راه برای افزایش جذب آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و بتاکاروتن در بدن است. لوتئین یک آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات برگ دار است که منجر به کاهش التهاب در چشم می شود و از اختلالات عصبی مانند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن جلوگیری می کند. بتاکاروتن نیز آنتی اکسیدان دیگری است که نشان داده شده منجر به کاهش التهاب در افراد مسن می شود.
 
اسفناج و زغال اخته: در یک مطالعه نشان داده شد ورزشکارانی که هر روز و به مدت 6 هفته زغال اخته مصرف می کنند، کاهش التهاب بعد از تمرینات ورزشی را تجربه می کنند. در تحقیقات دیگر نیز نشان داده شده مصرف اسفناج می تواند منجر به بهبود تنفس و جریان اکسیژن در طول تمرینات ورزشی شود. نیترات موجود در اسفناج برای افزایش توده عضلانی و کاهش درد عضلانی بعد از ورزش مفید است.
 
عدس و لیمو: اگر شما یک زن یائسه هستید، بدن تان در معرض خطر کمخونی فقر آهن قرار دارد. این نوع کم خونی باعث واکنش های التهابی در بدن می شود. بنابراین مصرف غذاهای غنی از آهن از قبیل عدس و لوبیا همراه با مرکباتی که دارای اسید اسکوربیک و کاروتنوئیدها هستند، مانند لیمو، برای جذب آهن، بسیار مفید است.
 
سیب زمینی شیرین و فلفل قرمز: فلفل قرمز حاوی بتاکاروتن است و مصرف آن همراه با سیب زمینی شیرین و کدو، میزان جذب ویتامنی آ در بدن را افزایش می دهد. نشان داده شده که مصرف ویتامین آ، شرایط التهابی ناشی از آکنه و همچنین دیسپلازی ریوی را کاهش می دهد.
 
بادام و کفیر: کفیر سرشار از باکتری های مفید برای حفظ سلامت روده و بهبود فرایند هضم در دستگاه گوارش بعلاوه تقویت سیستم ایمنی بدن است. پوست بادام نیز حاوی پری بیوتیک برای کاهش التهاب مزمن روده و کاهش شرایطی مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو است.
 
تمشک و انگور: این دو میوه حاوی میزان بسیار بالای آنتی اکسیدان ها هستند و نشان داده شده مصرف همزمان آنها برای مبارزه با التهاب، کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان و سرطان ریه بسیار مفید است.
 
سیر، پیاز، برنج قهوه ای: سیر و پیاز و مصرف آنها با غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای یا ماکارونی کامل، می تواند جذب روی در بدن را سه برابر افزایش دهد. جذب بیشتر روی در بدن نیز مساوی است با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با التهاب مزمن از قبیل آترواسکلروز، سرطان، واکنش های ایمونولوژیک و ..

ساعت : 10:0 -  روز  : یکشنبه  - 28 /  7 / 1398 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :120

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود