آموزش

درک ارتباط فشار خون بالا با دیابت نوع 2!

به گزارش آوای سلامت به نقل از health line در واقع بین این دو بیماری همبستگی معناداری وجود دارد و تصور بر این است که چاقی، چربی بالا، رژیم غذایی سرشار از سدیم، عدم فعالیت بدنی و ... باعث بروز هر دو شرایط شود.
 
فشار خون بالا اغلب هیچ علامت آشکاری ندارد و انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده است که کمتر از نیمی از افراد مبتلا به بیماری دیابت مراقبت هایی تحت عنوان کنترل فشار خون بالا دریافت کرده اند.
 
اگر شما مبتلا به فشار خون بالا هستید، این یعنی خون شما از طریق قلب و عروق خونی با نیروی بیش از حد پمپاژ می شود و این روند به طور مداوم منجر به بزرگ شدن عضله قلب خواهد شد.
 
افراد سالم باید فشار خون خود را چندین بار در سال بررسی کنند اما بیماران دیابتی نیاز به چک کردن مرتب تر فشار خون دارند و علاوه بر این که حداقل 4 بار در سال برای بررسی به پزشک مراجعه می کنند، باید در خانه نیز تحت مراقبت های کنترلی فشار خون باشند.
 
انجمن دیابت آمریکا هشدار می دهد که ترکیب فشار خون بالا به همراه دیابت نوع دو می تواند به طور بالقوه خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد. علاوه بر این که همراه بودن توامان این دو بیماری سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با دیابت از جمله بیماری کلیوی، رتینوپاتی دیابتی، و حتی کوری می شود.
 
در این میان عوامل خطر از جمله سابقه خانوادگی بیماری قلبی، چربی بالا، رژیم غذایی پر سدیم، چاقی، سن، سیگار، سطوح پایین پتاسیم و ویتامین دی، مصرف بیش از حد الکل، بیماری های مزمن مانند بیماری کلیوی و آپنه خواب همگی از عوامل خطر ابتلا به فشار خون بالا در مبتلایان به دیابت هستند.
 
نمادهای پیشگیری
 
بسیاری از تغییرات در شیوه زندگی می تواند فشار خون را در مبتلایان به دیابت کاهش دهد. یکی از مهمترین گام ها، رعایت رژیم غذایی و ورزش روزانه است. بیشتر پزشکان توصیه به راه رفتن سریع به مدت 30 تا 40 دقیقه برای بیماران دیابتی در روز می کنند. اما هر گونه فعالیت هوازی دیگر هم می تواند مفید باشد. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند این بیماران باید حداقل در هفته 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط یا 90 دقیقه فعالیت شدید داشته باشند.
 
برنامه ورزشی باید زیر نظر پزشک و با زمان کم شروع شود و در طول زمان به مدت آن افزوده شود.
 
راهنمایی های تغذیه ای
 
برخی از رژیم های غذایی حاوی گوشت های پردازش شده و با چربی بالا منجر به افزایش فشار خون در دیابتی ها می شود. در عوض بیماران باید این نکات را رعایت کنند:
 
استفاده چندین وعده ای از سبزیجات در طول روز
 
استفاده از فراورده های لبنی کم چرب
 
استفاده از محصولات فراوری شده ای که کمتر از 400 میلی گرم سدیم دارند
 
اجتناب از نمک
 
انتخاب ماهی به جای گوشت قرمز
 
استفاده از روش های کم چرب برای تهیه غذا مانند کبابی کردن
 
خوردن میوه بیشتر
 
تبدیل غلات به نوع فراوری نشده مانند برنج قهوه ای و نان سبوس دار
 
خوردن وعده های غذایی کوچک تر
 
مصرف کامل صبحانه
 
درمان فشار خون بالا در دیابتی ها.

ساعت : 10:3 -  روز  : شنبه  - 18 /  3 / 1398 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :16

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود