آموزش

8 منبع مفید پروتئینی برای کاهش وزن

به گزارش آوای سلامت به نقل از  prevention  در میان غذاهای سرشار از پروتئین، برخی کالری کمتری دارد و مزایای آنها برای کاهش وزن به اثبات رسیده است:

 

تخم مرغ: 2 عدد تخم مرغ بزرگ تنها 140 کالری و 14 گرم پروتئین دارد. مصرف این میزان تخم مرغ در روز میل به مواد غذایی دیگر را کاهش می دد. یافته ها نشان می دهند که مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه باعث کاهش تولید هورمون گرلین؛ یا همان هورمون گرسنگی می شود.

ماهی سالمون: 3 اونس از این نوع ماهی حاوی 22 گرم پروتئین و 155 کالری است. ماهی قزل آلای وحشی یا همان سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده و نشان داده شده منجر به سوزاندن چربی و کاهش اشتها می شود.

پنیر کم چرب: یک فنجان از این پنیر حاوی 28 گرم پروتئین است و تنها 163 کالری به بدن شما می رساند. زنان دارای اضافه وزن برای دریافت پروتئین مورد نیاز روزانه می توانند از این پنیر بهره ببرند.

عدس: یک فنجان عدس پخته شده 18 گرم پروتئین به بدن شما می رساند و حاوی 15 گرم فیبر نیز هست. مصرف این میزان عدس در روز به تسریع هضم غذا کمک می کند و قند خون را در محدوده سالم نگه می دارد.

شیر سویا: حاوی 8 گرم پروتئین در هر لیوان است. در حالی که بسیاری از شیرهای غیر حیوانی پروتئین کمی دارند شیر سویا یک استثنا به شمار می رود. این نوع شیر می تواند برای افراد داری حساسیت به شیر مفید باشد. در هنگام خرید این نوع شیر دقت کنید در تهیه آن از شیرین کننده های مصنوعی استفاده نشده باشد.

سینه مرغ: مقدار پروتئین آن ۲۴ گرم در هر ۸۵ گرم است. سینه مرغ، در مقایسه با دیگر قسمت های آن از پروتئین بیشتری برخوردار است. به همین دلیل باید همیشه در سبد خرید شما موجود باشد. مراقب باشید محصولی که خریداری می کنید، سالم باشد.

لوبیای سفید: مقدار پروتئین آن۲۰ گرم در هر یک فنجان است. لوبیا یک منبع ارزان ولی سرشار از پروتئین بوده و در میان انواع حبوبات به راحتی قابل دسترسی و تهیه می باشد. هر فتجان لوبیای سفید ، دارای ۱۳ گرم فیبر خوراکی است آن را با سیر و لیمو به شکل پوره در آورده و نوش جان کنید.

ساعت : 10:25 -  روز  : یکشنبه  - 21 /  5 / 1397 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :29

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود