آموزش

۶ کلید غذایی برای نگه داشتن کلسترول در محدوده سالم

به گزارش آوای سلامت به نقل از   step to health   تجمع بیش از حد کلسترول در بدن به تدریج با بیماری هایی مانند آسیب های قلبی، سکته مغزی، مشکلات گردش خون و ... می شود.

 

حفظ کلسترول در محدوده طبیعی، تنها نیازمند برداشتن ۶ گام سالم است:

 

یک برنامه تمرینی منظم داشته باشید: رویه ورزشی منظم یکی از بهترین عادات زندگی برای کنترل سطح کلسترول است. ورزش منظم منجر به حذف چربی در شریان ها می شود و همزمان به سنتز چربی های سالم کمک می کند. در حالت ایده آل شما باید حداقل ۳۰ دقیقه ورزش را سه بار در هفته انجام دهید.

مصرف غذاهای حاوی کلسترول را محدود کنید: این مهم است که منابع مضر چربی را شناسایی و آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. اطمینان حاصل کنید که مصرف محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز، لبنیات پرچرب و کبد را به حداقل برسانید. از سوسیس، غذاهای سرخ شده، و هر نوع چربی اشباع یا ترانس اجتناب کنید. از پخت و پز با روغن های گیاهی تصفیه شده یا هیدروژنه پرهیز نمایید.

اسیدهای چرب امگا ۳ را به رژیم تان اضافه کنید: این اسیدهای چرب به کنترل کلسترول کمک می کنند و باعث می شوند چربی ها از شریان ها خارج شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ باعث افزایش کلسترول خوب یا همان اچ دی ال می شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ به طور طبیعی در بدن تولید نمی شوند اما از طریق غذاهایی مانند ماهی های آب های سرد، دانه ای کتان، چیا، کنجد، آفتابگردان، آجیل، جوانه گندم، سایر غذاهای دریایی مانند میگو، کلم بروکلی و ... آنها را به بدن رساند.

مصرف فیبر را افزایش دهید: فیبر محلول یک ماده مغذی ضروری است که به کاهش جذب کلسترول در روده کمک می کند و از انباشتگی آن در خون نیز جلوگیری می نماید. این روند نقش مهمی در عملکرد مطلوب قلب و سیستم گردش خون دارد. دانه های کامل، میوه ها و سبزیجات، دانه ها و آجیل، لوبیا و ... سرشار از فیبر هستند.

کنگر فرنگی را به رژیم غذایی تان اضافه کنید: سرشار از ماده ای به نام سینارین است که مانع تولید کلسترول می شود. همچنین به لطف محتوای لوتئولین، یک غذای عالی برای از جلوگیری از تشکیل پلاک چربی در شریان ها محسوب می شود. کنگر فرنگی به جلوگیری از افزایش تری گلیسیرید کمک کرده و باعث کاهش احتباس مایعات در بدن می شود.

از سیگار کشیدن اجتناب کنید: سیگار حاوی بیش از ۱۹ ماده سمی است که با عملکردهای بدن تداخل دارند. سیگار باعث کاهش کلسترول خوب می شود و سموم آن بر سلامت گردش خون و تجمع چری در دیواره های شریان ها تاثیر می گذارند.

ساعت : 9:21 -  روز  : دو شنبه  - 18 /  10 / 1396 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :131

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود