آموزش

با برداشتن 9 گام سالم، از قلب تان مراقبت کنید!

به گزارش آوای سلامت به نقل ازusnewsبا این 9 راهکار می توان در تمام طول این ماه و حتی در طول سال از سلامت قلب به بهترین نحو محافظت کرد.

نوشیدن آب انار: نوشیدن نصف لیوان آب انار در روز از تشکیل پلاک در شریان ها محافظت می کند ضمن این که میزان کلسترول خون را تا 28 درصد کاهش می دهد و مانع استرس اکسیداتیو در دیواره رگ ها می شود.

خوردن بادام زمینی: بادام زمینی یک میان وعده سالم و بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. بنا به مطالعات، خوردن بادام زمینی به حفظ عملکرد عروقی کمک می کند در حالی که داشتن یک وعده غذایی با چربی بالا بدون بادام زمینی منجر به اختلال در عملکرد عروق می شود. بهترین راه اضافه کردن بادام زمینی به مواد غذایی به جای چربی های فقیر است.

پر کردن نیمی از بشقاب با گیاهان: مصرف کمتر گوشت با سلامت قلب ارتباط مستقیم دارد. کسانی که در 70 درصد از رژیم غذایی خود گیاهان را می گنجانند، 20 درصد کمتر دچار مرگهای ناشی از بیماری های قلبی می شوند و آنهم نسبت به کسانی که تنها 45 درصد از رژیم غذایی شان گیاهی است.

اتخاذ رژیم غذایی مدیترانه ای: خطر ابتلا به سندرم متابولیک بخصوص در افراد دیابتی در کسانی که از این رژیم ها تبعیت می کنند، پایین تر است. اتخاذ رژیم غذایی مدیترانه ای تا 47 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

خوردن بیشتر اسیدهای چرب امگا 3: مصرف مکمل های امگا 3 برای کسانی که یک بار دچار حمله قلبی شده اند، اثر محافظت کننده در برابر ابتلای مجدد به این عارضه دارد. مصرف این مکمل ها منجر به تقویت عملکرد قلب و فیبروز کمتر نیز می شود ضمن این کنترل کننده فشار خون است.

دریافت ویتامین دی بیشتر: ویتامین دی برای داشتن قلب سالم ضروری است به ویژه اگر شما در حال افزایش سن باشید. کمبود ویتامین دی با بیماری های قلبی، و سایر بیماری های مزمن مانند زوال شناختی، افسردگی، پوکی استخوان و دیابت و سرطان رابطه مستقیم دارد. سالم ترین راه دریافت ویتامین دی از طریق نور خورشید و مواد غذایی است.

خوردن بیشتر شکلات: با توجه به تحقیقاتی که در مجله قلب به چاپ رسیده، خوردن 100 گرم شکلات در روز 11 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. البته انتخاب شکلات باید سالم بوده و نوع کم شکر و تلخ آن انتخاب شود.

افزایش دریافت اسید فولیک: با توجه به تحقیقاتی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسید، دریافت مکمل های اسیدفولیک خطر ابتلا به فشار خون و بیماری های قلبی به همراه سکته مغزی را تا 21 درصد کاهش می دهد.

کاهش استرس: استرس و افسردگی دو ضلع مهم عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند. افراد مبتلا به این دو اختلال 48 درصد بیش از سایرین در معرض حمله قلبی و مرگ های ناشی از بیماری های قلبی هستند. ورزش به بهبود استرس و افسردگی و در نتیجه جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. اگر شما در حال حاضر دچار بیماری قلبی هستید، با پزشک خود قبل از انجام ورزش حتما مشورت کنید.

www.usnews.com

 

ساعت : 9:24 -  روز  : دو شنبه  - 25 /  11 / 1395 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :93

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

ارسال مطلب برای پرتال قلب سالم

 


مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید


خبرنامه پرتال قلب سالم

عضو شوید تا برایتان اطلاعات مفید سلامت قلب ارسال شود


آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

از ما بپرسید قلب سالم

سوال از شما، پاسخ از ما

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود