آموزش

درباره فشارخون

10 اقدامی که فشار خون شما را کاهش می دهد

 

بیماری های قلبی، سکته مغزی، زوال عقل، نارسایی کلیه , ... تنها اشاره ای جزیی به  مشکلات بهداشتی جدی است که در ارتباط با فشار خون بالا ممکن است سلامت شما را تهدید کند .باافزوده شدن عوامل هورمونی در زنان  به عنوان عاملی برای بالا رفتن فشار خون میزان این خطرات در زنان نسبت به مردان به مراتب افزایش پیدا می کند...کافی است که از این موارد ؛ به میزان خطر فشار خون بالا پی ببرید تا برای پیشگیری یا کنترلاین قاتل خاموش حاضر به انجام هر اقدامی شوید

خبر خوب این است که ابزارها و روش های طبیعی مختلفی وجود دارند  که می توانند به میزان زیادی در کاهش فشار خون بالا؛ به  شما  کمک کنند.البته توجه داشته باشید که  این تغییرات در روش زندکی جای درمان دارویی برای کاهش فشار خون بالا را نمی گیرد.

 1-زنگ  تلفن همراه خود را ببندید:

   اگر برای خاموش کردن چند ساعتی تلفن همراه خود دنبال بهانه ای می گردید یک دلیل خوب می تواند این مورد باشد:

بر اساس مطالعه متخصصین  ایتالیا یی که نتایج آن در نشست انجمن علمی فشار خون در آمریکا  در سال 2013 اعلام شده ؛ صدای زنگ تلفن می تواند فشار خون شما را به اندازه 7 امتیاز بالا ببرد.

دلایل این مسئله خیلی روشن نیست اما محققین فکر می کنند که صدای زنگ تلفن همراه به خصوص برای آنها که به استفاده از آن عادت ندارند می تواند برای لحظاتی شخص را مضطرب کند.

 2- مانند گیاهخواران دستور غذایی بدهید

اگر بیرون از خانه قصد خوردن غذا دارید مثلا به جای پیتزای معمولی پیتزای سبزیجات سفارش دهید. یک غذای گیاهی تا 7 امتیاز فشار خون را کاهش می دهد زیرا سبزی ها به نسبت گوشتها، محتوی مقادیر کمتر سدیم هستند، فشار خون را بالا می برد و همچنین  میوه ها مقادیر بیشتر یپتاسیم دارند که فشار خون را کاهش می دهد.

  3- اگر احساس فشار روحی دارید برای چند دقیقه خود را آرام کنید.

بر اساس پژوهش های انجام شده کسانی که در معرض فشار های روحی هستند در برابر افراد خونسرد بیشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا هستند.هنگامی که احساس می کنید تحت استرس هستید به روش زیر خود را ارام کنید:

زبان خود را روی مرز بین لثه ها و دندان به آرامی قرار دهید. تا 4 شماره از طریق بینی نفس عمیق بکشید. تا 7 شماره نفستان را نگهدارید و تا 8 شماره نفس را از راه دهان خارج کنید تا صدای سوت بدهد.

اینکار را به مدت 2 دقیقه ادامه دهید

 4- اگر برای آرام کردن خود وقت بیشتری دارید از مدیتیشن استفاده کنید:

در این روش دراز بکشید و همراه با نفس های عمیق با تمرکز بر عضلات و قسمت های مختلف بدن آنها را آرام کنید.

برای شروع از عضلات سر شروع کنید و با تمرکز بر انگشتان پا؛  آرام سازی را به اتمام برسانید.

این روش آرام بخشی تا 5  امتیاز به کاهش فشار خون کمک می کند.

 5- به خورشید خانم سلام کنید

کمبود ویتامینD  باعث افزایش فشار خون می شود اما از سوی دیگر دریافت بیش از اندازه این ویتامین باعث افزایش فشار خون خواهد شد . بنابر این بهترین روش برای دریتافت این ویتامین قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت 20 دقیقه در روز است.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش همچنین از طریق انبساط رگ های محیطی و تنظیم ضربان قلب ، همچنین ساخت ویتامینD  در بدن به کاهش فشار خون کمک می کند.

 6- پیاده روی بعد از شام را فراموش نکنید.

با اینکه ممکن است شما جزو کسانی باشید که ورزش رورانه می کنند اما بهتر است در شرایطی که روز ها بلندد بعد از شام برای مدتی پیاده روی کنید تا از این طریق با کاهش فشار خون ناشی از تحرک سیتم قلبی عروقی بتوانید به سلامت خود کمک کرده باشید.

 7- آب چغندر بنوشید

اگر چه در ایران این نوشیدنی معمول نیست اما با توجه به تحقیقات گروه استرالیایی بر تاثیرات این نوشیدنی بر کاهش فشار خون در صورتی که امکان استفاده آن را دارید در این کار کوتاهی نکنید.

آب چغندر سرشار از منیزیوم است که در کاهش فشار خون نقش موثری دارد و می تواند در مدت 6 ساعت تا 5 امتیاز فشار خونرا کاهش دهد.

 8- یک صبحانه مفصل بخورید:

اگر شما از کسانی هستید که وعده صبحانه کوجکی می خورید و در عوض در وعده های نهار و شام بیشتر می خورید سعی کنید اینکار را برعکس انجام دهید. مصرف یک وعده کامل صبحانه شامل 700 کالری رژیم روزانه با استفاده از نان یا ماست پروبیوتیک و یا عدسی می تواند همراه با کاهش وزن فشار خون شما را هم کاهش دهد. البته یادتان باشد که به همان میزان ناهار و شام خود را کم کنید.در صورت مصرف سبزی ها در وعده صبحانه پتاسیم بیشتری دریافت می کنید و در صورت مصرف ماست پروبیوتیک باکتری های مفیدی وارد روده می شوند که ممکن است به بهبود وضعیت فشار خون کمک کنند.

 9- میان وعده های روزانه خود را از میوه و سبزی های تازه انتخاب کنید.

افزایش فیبر مصرفی و همچنین دریافت مواد معدنی مختلفی که در میوه ها و سبزی های تازه  وجود دارند به کاهش فشار کمک می کنند. آنتی اکسیدانهای میوه ها خود عامل دیگری برای محافظت شما در برابر ابتلا به افزایش فشار خون می باشند.

 10-نمکدان را از سر سفره خود بردارید

این مورد شاید مهمترین کاری باشد که برای کاهش فشار خون خود انجام می دهید بر اساس پژوهش های انجام شده مصرف روزانه نمک در ایران 2 برابر نیاز روزانه است. نمک به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی سالهاست که در دنیا مطرح شده است

منبع:    http://nut.behdasht.gov.ir

 

ساعت : 8:21 -  روز  : پنج شنبه  - 7 /  8 / 1394 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :2277

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود