آموزش

۳ نکته که زنان باید برای مراقبت از قلب خود بدانند

متخصصان می‌گویند: در حالیکه طی ۲۰ سال گذشته پیشرفت هایی در جهت کاهشِ پیامدهای بیماری قلبی حاصل شده اما کاهش عوامل خطرزا و نرخ مرگ و میر در زنان زیر ۵۰ سال، همچنان روند کُندی داشته است.
 
بر همین اساس "انجمن قلب آمریکا" زنان را به در نظر گرفتن سه نکته مهم در این خصوص توصیه می‌کند از جمله اینکه:
 
- علائم حمله قلبی را بشناسید
 
- از عوامل خطرزا در بروز بیماری قلبی آگاه باشید
 
- برای جلوگیری از بروز بیماری قلبی، تغییراتی را در سبک زندگی خود اعمال کنید
 
زنان با افزایش سن بیش از مردان در معرض فشارخون بالا هستند
۱- علائم حمله قلبی در مردان و زنان می تواند متفاوت باشد. به گفته متخصصان قلب در مرکز تخصصی "مایوکلینیکِ" آمریکا، درد قفسه سینه علامت اصلی در مردان و زنان است اما ممکن است در زنان تنها علامت یا علامت غالب نباشد. در زنان بروز درد در ناحیه فک و آرواره که ممکن است به گردن نیز بزند می تواند نشانه حمله قلبی باشد. همچنین ممکن است تنگی نفس داشته باشند، در معده خود احساس سوزش و ناراحتی کرده یا دچار تعریق شوند و یا حتی احساس خستگی شدید و ناراحتی عمومی داشته باشند. زنان اغلب این علائم را نادیده می گیرند زیرا شک دارند که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشند.
 
۲- از عوامل خطرزا در بروز حمله قلبی و سکته مغزی مطلع باشید. این موارد عبارتند از سن، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا و استعمال دخانیات. بالا بودن کلسترول بد خون و تری گلیسیرید، خطر بیماری قلبی را در زنان و مردان افزایش می دهد.
 
کلسیم برای سلامت قلب ضروری است
افزایش ابتلا به "سندرم قلب شکسته" در دوران کرونا
زنان بیشتر از مردان با افزایش سن در معرض فشار خون بالا هستند، بنابراین باید مراقب این تغییرات باشند زیرا فشار خون بالا می‌تواند فشار بیشتری بر قلب، عروق و کلیه‌ها وارد کند. همچنین خطر سکته مغزی را افزایش می دهد. زنانی که به دیابت مبتلا هستند یا سیگار می‌کشند، بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.
 
همچنین توجه به مواردی مانند دیابت بارداری، افزایش فشار خون در دوران بارداری یا زایمان زودرس نیز برای زنان مهم است زیرا ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهند.
 
۳- خطر ابتلا به بیماری قلبی را در خود کاهش دهید. برای کمک به پیشگیری از بیماری قلبی، فاکتورهایی چون فشار خون، کلسترول و قند خون را کنترل کنید. همچنین فعالیت بدنی روزانه، رژیم غذایی سالم، کاهش وزن و ترک سیگار از دیگر عوامل مهم در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی، متخصصان تاکید دارند: پایدارترین تغییرات اغلب از کارهای کوچک شروع می شود. تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی یا فعالیت روزانه می تواند خلق و خو را تقویت و عادت سالمی را ایجاد کند. همچنین جایگزینی غذاهای فرآوری شده با غلات کامل، میوه یا سبزی و انتخاب روغن زیتون به جای روغن های هیدروژنه، همگی در حفظ سلامت قلب تاثیر گذارند.
 
منبع : انجمن قلب ایران

ساعت : 12:50 -  روز  : سه شنبه  - 10 /  3 / 1401 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :219

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود