آموزش

محققان توصیه می کنند؛

۲۰ دقیقه فعالیت در روز برای حفظ سلامت قلب مفید است

حفظ یک سبک زندگی فعال و پرتحرک در طول زمان با خطرات کمتر بیماری قلبی عروقی و مرگ در مردان و زنان مرتبط است.
 
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۲۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید روزانه در اوایل سنین سالمندی (۷۰ تا ۷۵ سالگی) ممکن است به بهترین شکل از بیماری‌های قلبی، از جمله نارسایی قلبی، در سنین بالاتر (۸۰ سال و بالاتر) جلوگیری کند.
 
فعالیت بدنی متوسط شامل پیاده روی و ماهیگیری است در حالی که فعالیت بدنی شدید شامل باغبانی، تمرینات بدنسازی، دوچرخه سواری، و شنا بود.
 
این مطالعه شامل ۳۰۹۹ ایتالیایی ۶۵ ساله یا بالاتر بود. آزمایش‌های خون بین سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۷ با دو ارزیابی دیگر در ۴ و ۷ سال بعد انجام شد. سلامت شرکت کنندگان تا سال ۲۰۱۸ پیگیری شد.
 
آنچه که این مطالعه نشان داد این بود که افزایش سطح فعالیت بدنی و همچنین حفظ یک سبک زندگی فعال در طول زمان، با خطرات کمتر بیماری قلبی عروقی و مرگ در مردان و زنان شرکت‌کننده مرتبط بود.
 
دکتر «راشل ماریا براون تالاسکا»، مدیر خدمات قلب در بیمارستان لنوکس هیل، می‌گوید: «این مطالعه، اهمیت گنجاندن فعالیت بدنی در زندگی روزمره را تقویت می‌کند. هر فعالیتی بهتر از هیچ است. و شروع در سنین بالاتر بهتر از شروع نکردن یک رژیم ورزشی است. بیماران مسن نباید هنگام شروع یک برنامه تناسب اندام احساس کنند که سن یک عامل محدود کننده است.»
 
نتایج نشان داد شرکت‌کنندگان دارای الگوی فعالیت بدنی فعال و پرتحرک با ۵۲ درصد کمتر خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی روبرو بودند.
 
 
منبع : انجمن قلب ایران

ساعت : 13:3 -  روز  : دو شنبه  - 12 /  2 / 1401 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :204

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود