آموزش

دیابت و ورزش

پیام های بهداشتی دیابت و ورزش

* هر بیمار دیابتی باید قبل از انتخاب نوع ورزش و زمان آن با پزشک خود مشورت نماید.

* برای مبتلایان به دیابت پیاده روی بهترین ورزش است.

* بیمارانی که به عارضه چشمی دیابت مبتلا هستند از ورزشهایی که با حبس نفسه مراهند مانند بلندکردن وزنه های سنگین،وزنه برداری خودداری نمایند.

* برای کلیه بیماران بالای 35 سال که تمایل به شروع ورزش دارند باید تست ورزش توسط متخصص قلب صورت گیرد.

* ورزش را باید به آهستگی شروع نمود و سرعت و زمان آن را به تدریج افزایش داد.

* ورزش باید مداوم باشد و جزئی از برنامه زندگی روزانه فرد شود.

* در صورتی که فعالیت بدنی بدون آمادگی اولیه باشد ممکن است منجر به افت قند خون به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 گردد.

* ورزشهای در محیط بازمثل پیاده روی ، شنا ، دوچرخه سواری و دویدن و اسکی برای بیماران دیابتی بسیارمناسب است.

* برنامه ورزشی منظمی داشته باشید و پیش از انجام حرکات ورزشی باید مقدار معینی مواد نشاسته‏ای مصرف کنید تا دچار افت قندخون نشوید ( به ویژه اگرانسولین دریافت می‏کنید)

* می‏توانید با ایجاد تغییراتی در فعالیتهای روزانه خود به تدریج فعالیت خود را افزایش دهید مثلاً به جای آسانسور از پله برای بالا رفتن استفاده کنید یا اگر با اتوبوس به محل کار خود می‏روید چند ایستگاه زودتر پیاده شوید و مقداری پیاده روی کنید.


 مواردی که لازم است بیماران دیابتی در هنگام ورزش مورد توجه قرار دهند:

* همیشه کارت هویت خود را به همراه داشته باشید یا شخصی را که با شما ورزش می‏کند از دیابت خود مطلع نمایید تا در صورت بروز مشکل در طول ورزش، اقدامات لازم توسط اطرافیان صورت گیرد.

* قند خون باید قبل از ورزش کنترل گردد.

* در هنگام ورزش کردن همیشه یک کربوهیدرات ساده مانند قند، آبنبات یا شکلات به همراه داشته باشید.

* از تعریق بیش از حد و در نتیجه از دست رفتن مایعات بدن به خصوص در روزهای گرم خودداری نمایید.

* برای جلوگیری از ایجاد تاول در پا، از جوراب و کفش مناسب استفاده نمایید.

* با توجه به نوع و شدت فعالیتی که انجام می‏دهید باید بعد از ورزش مواد قندی اضافه مصرف کنید.

* اگر تنها ورزش می‏کنید، مکانی را که برای ورزش انتخاب کرده‏اید و زمان بازگشت خود را به اطرافیان اطلاع دهید همیشه به افت ناگهانی قند خون در طول ورزش و یا چند ساعت پس از آن دقت نمایید به خصوص اگر انسولین مصرفمی‏کنید

* حداقل هفته ای 3 بار به مدت 30 دقیقه ورزش کنید.

 

منبع:

http://iec.behdasht.gov.ir

ساعت : 11:50 -  روز  : چهار شنبه  - 5 /  6 / 1393 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :1460

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود