آموزش

تغذیه در ورزش

افرادی که ورزش می کنند باید مواظب خوردن و آشامیدن خود باشند، زیرا برای دریافت انرژی مورد نیاز بدن کیفیت و کمیت غذای خورده شده فوق العاده موثر است. یک دستور غذایی واحد نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد ولی آنچه مهم است رژیم غذایی باید متنوع و شامل شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات، نان و غلات، میوه ها و سبزی ها باشد.

هنگام ورزش نوشیدن مایعات توصیه می شود. آب بهترین نوشیدنی است چون بدن به سرعت آن را جذب می کند به ویژه در هنگام ورزش در هوای گرم.

برای این که عرق به اندازه کافی از بدن خارج شود و بتواند پوست و خون را خنک کند، نوشیدن آب به مقدار کم و در دفعات متعدد در هنگام ورزش توصیه می شود.

 

حداقل برای هر 20 تا 50 دقیقه ورزش یک لیوان آب باید میل شود. حداقل یک ساعت و نیم پس از صرف غذا باید از ورزش کردن پرهیز نمود.

طبق تحقیقات معتبر انجمن پزشکی ورزشی آمریکا، قبل از توصیه به انجام ورزش در صورت داشتن یکی از شرایط زیر شخص باید به پزشک متخصص مراجعه نماید.

  • نداشتن سابقه فعالیت ورزشی
  • سن بالای 45 سال برای مردان و بالای 55 سال برای زنان
  • سابقه سکته قلبی در بستگان درجه یک(مرد زیر 55 سال و زن زیر 65 سال)
  • سابقه سکته قلبی یا مغزی
  • افراد سیگاری
  • افراد مبتلا به ناراحتی قلبی
  • افراد مبتلا به بیماری فشارخون بالا
  • افراد مبتلا به چربی خون بالا
  • افراد مبتلا به قند خون بالا (دیابتی)

 

منبع: ورزش و فعالیت بدنی منظم(از مجموعه راهنمای آموزشی شیوه زندگی سالم) –تالیف: دکتر حامد فرساد و همکاران

ساعت : 9:16 -  روز  : شنبه  - 24 /  12 / 1392 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :2993

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود