آموزش

آیا می دانید؟

تغذیه نامناسب می‌تواند استرس‌زا باشد.

استرس فشاری است که بر اثر تغییرات به وجود آمده در محیط، به بدن تحمیل می‌گردد. استرس تحمیل شده باعث کاهش انرژی بدنی و ذهنی، خستگی، بی‌خوابی، تحریک‌ پذیری و احساس افسردگی، افزایش ضربان قلب ، بالا رفتن فشار خون، افت قند خون، آسیب ‌‌پذیری سیستم ایمنی و تغییر در وضعیت اشتهای فرد می‌شود و در مجموع بر فعالیت فرد سالم تاثیر می‌گذارد و سبب تضعیف بدن او می‌شود.

مواد غذایی می‌توانند اثرات زیادی روی کاهش یا افزایش استرس داشته باشند.

مواد غذایی که باعث تشدید استرس می شوند:

 - مصرف بیش از حد کافئین: این ماده به مقدار زیادی در قهوه، چای و شکلات وجود دارد

- مصرف مواد شیرین مثل قند و شکر

- مصرف بیش از حد نمک : نمک به میزان زیادی در فست ‌فودها،‌ چیپس، ژامبون و سوسیس وجود دارد.

- مصرف مواد غذایی حاوی چربی زیاد و سرخ شده

- مصرف نوشیدنی‌های صنعتی مثل نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌ها

- رنگ‌های افزودنی به بعضی از خوراکی‌ها و تنقلات

* مصرف غذاهای غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده مثل غلات، سبزی‌ها و میوه های تازه در کاهش سطح استرس موثرند .

ساعت : 10:44 -  روز  : چهار شنبه  - 20 /  9 / 1392 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :628

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران:


 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود