چاقی
طب ایرانی

 

نظرسنجی محتوای سایت

دریافت کتاب آموزشی قلب سالم

جهت دریافت کتب آموزشی در خصوص فشار خون، تغذیه، سلامت قلب و فیزیولوژی و ساختار قلب کلیک کنید

استرس قلب سالم
از استرس دوری کنیم

به صدای قلبمان گوش کنیم

 

فیلم های آموزشی قلب سالم

سلامت قلب فرهنگ سلامت اخبار و تازه ها

 
یک راه حل خوشمزه برای جلوگیری از ابتلا به دیابت، افزایش وزن، درد مفاصل و دیگر بیماری مرتبط با سن وجود دارد: تغییر سبک رژیم غذایی.



--1397 / 11 / 30  -8:52 تعداد مشاهدات :8

همه ما می دانیم که خوردن مواد و خوراکی های شیرین، مضر است اما شاید هنوز به این نکته واقف نباشیم که مصرف بیش از حد بسیاری دیگر از مواد غذایی که به ظاهر مفیدند، هم خطرناک است.



--1397 / 11 / 27  -12:26 تعداد مشاهدات :5

نظر تمام متخصصان علم تغذیه بر این است که کاهش مصرف قند اگرچه کار ساده ای نیست ولی اثرات مثبت آن شامل پیشگیری از ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و همچنین اضافه وزن می شود.



--1397 / 11 / 23  -9:45 تعداد مشاهدات :8

این نکته ثابت شده که یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان خطر ابتلا به سندرم متابولیک و بسیاری از شرایط بهداشتی مرتبط با آن را کاهش می دهد. با این حال برای به دست آوردن حداکثر مزایای گیاه خواری، شما باید بدانید که چه گزینه هایی را با چه مقادیری به رزیم تان بیفزایید.



--1397 / 11 / 21  -9:46 تعداد مشاهدات :8

اکثر مصرف کنندگان برنج، نوع سفید آن را به دلیل تفاوت های ظاهری، به نوع قهوه ای برنج ترجیح می دهند و این در حالی است که ثابت شده مزایای سلامتی برنج قهوه ای چندین برابر برنج سفید است.



--1397 / 11 / 18  -9:21 تعداد مشاهدات :13

التهاب و درد ناشی از آن ناشی از واکنش بافت های بدن نسبت به عفونت، آلودگی، جراحت و یا یک ماده محرک است. نشانه های التهاب از این قرارند: درد، تورم و قرمز شدن محل درد. گاهی اوقات عملکرد بافت و یا اندام ملتهب شده دچار اختلال می گردد و فرد دیگر به درستی قادر به حرکت نیست. برخی از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی همیشه با التهاب همراه هستند.



--1397 / 11 / 17  -8:20 تعداد مشاهدات :23

سطح بالای تری گلیسیرید خطر ابتلا به آترواسکلروز را بالا برده و مانع گردش خون سالم می شود.



--1397 / 11 / 13  -9:38 تعداد مشاهدات :19

آنتی اکسیدان ها که در میوه ها، سبزیجات و انواع چای یافت می شوند، از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد و در نهایت ابتلا به برخی بیماری ها محافظت می کند.



--1397 / 11 / 11  -10:26 تعداد مشاهدات :13

وجود چربی در بدن برای ایجاد اسیدهای صفراوی، عملکرد قلبی عروقی و مجموعه ای از فرایندهای بدن ضروری است.



--1397 / 11 / 09  -8:20 تعداد مشاهدات :20

انواع مواد مغذی برای مبارزه با سرطان در دسترس هستند اما مشکل این است که رژیم های غذایی ما اغلب فاقد این مواد مغذی است.



--1397 / 10 / 29  -9:2 تعداد مشاهدات :23

نتایج تحقیقات اخیر محققان بلژیکی به طور واضحی نشان می دهد که ورزش، قبل از اصلی ‌ترین وعده‌ غذایی روز، یعنی صبحانه، بر کاهش وزن تاثیرگذار است. اگرچه صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و ورزش نیز منجر به تقویت خلق و خوی، بهبود عملکرد مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، اما انجام فعالیت بدنی قبل از وعده صبحانه، فواید سلامتی بسیار بیشتری دارد.



--1397 / 10 / 27  -9:29 تعداد مشاهدات :22

گریپ فروت از خانواده مرکبات و میوه ای سرشار از ویتامین ث و پتاسیم است. این میوه منبع غنی از فولات، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی محسوب می شود.



--1397 / 10 / 25  -12:7 تعداد مشاهدات :26

  به روز رسانی  Label     منبع خبر:  


 

 

 
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهرداد میرمعصومی با بیان اینکه مرگ قلبی جان تمام افراد و حتی افرادی که هیچ سابقه بیماری قلبی ندارند را تهدید می کند، تصریح کرد: عملیات احیا برای افرادی که دچار سنکوپ شده اند باید بلافاصله انجام شود زیرا در غیر این صورت موجب مرگ افراد می شود.



--1397 / 11 / 23  -10:34 تعداد مشاهدات :10

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، دکتر مسعود اسلامی در حاشیه برگزاری بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران، گفت: یکی از بیماری های قلبی که برای مردم ناشناخته بوده و عوارض کشنده دارد، التهاب عضله قلب است و در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده نشود، می تواند کشنده باشد.



--1397 / 11 / 16  -13:49 تعداد مشاهدات :11

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد:مصرف دخانیات مهم ترین عامل مرگ و میر قابل پیشگیری در افراد است .



--1397 / 11 / 16  -9:18 تعداد مشاهدات :14

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که خواب نیمروزی به نیازهای فیزولوژیکی ما پاسخ می دهد، باعث بهبود خلق و خوی و ارتقای سلامت بدن شده و راندمان کاری را بالا می برد.



--1397 / 10 / 30  -11:59 تعداد مشاهدات :19

خواب کافی باعث بازسازی تعادل جسمی، روحی و حفظ انرژی می شود. ما به طور متوسط در شبانه‌روز به ۷ تا ۸ ساعت خواب نیازمندیم.



--1397 / 10 / 15  -12:11 تعداد مشاهدات :43




--1397 / 10 / 02  -9:20 تعداد مشاهدات :65

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مسعود اسلامی، درباره بیماری نارسایی قلب، اظهارداشت: این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که قلب نتواند نیازهای بافت بدن را تأمین کند یا اینکه تأمین نیاز بافت‌ها با فشار قلبی بیشتری انجام شود.



--1397 / 05 / 21  -11:47 تعداد مشاهدات :112

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ۱۰ عامل اصلی خطر بیماری‌های غیر واگیر در کشور تاکید کرد: تلاش شده با همکاری سایر دستگاه‌ها، خانوارهای در معرض خطر در هفت استان ناامن غذایی کشور را شناسایی کنیم؛ به طوری که از میان ۲۹ هزار خانوار شناسایی شده و ۷ هزار مورد با ناامنی متوسط و شدید غذایی مواجه هستند.



--1396 / 11 / 15  -8:23 تعداد مشاهدات :252

 

مسابقه عکس قلب سالم



مسابقه اینترنتی قلب سالم


آموزش تصویری احیای قلب

با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید

 

آموزش پیشگیری سلامت قلب

درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم

اندازهگیری استرس

آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !

 

  

بهینه سازی وب سایت - طراحی پرتال ورود